Efter lektionen intervjuade jag några elever och ställde följande frågor:
1. Hur tyckte ni att lektionsupplägget var?
2. Hur ser en hållbar användning av antibiotika ut tycker du?
3. Skulle du vilja jobba med rollspel som redovisningsform av grupparbeten?
Elevernas svar:
1.
" Kul och bra, man måste delta".
"Intressant sätt att lära sig så här".
1.
"
"Intressant sätt att lära sig så här".
"Roligt man täcker inte på vad man lärt sig. Blir en rolig grej av det man
ska lära sig".
"Roligt skönt när det inte är seriöst och det blir tråkigt, tendens att bli
flummigt".
"Kul roligt att göra nåt praktikst, leka på lektionen"
"Bra sätt att hålla uppmärksamheten, lärde sig mycket på kort tid".
2.
"Inte använda när det inte behövs"
"Inte använda när det inte behövs"
"Tänka på att äta en lång kurs så att det
inte blir som Fanny halvdöd o sen levande".
" "Att kolla om det behövs först".
" Se om kroppen kan klara det ändå".
3.
"Grupparbete – problem är att visa gör o vissa inte, men kanske med rollpsel".
"Grupparbete – problem är att visa gör o vissa inte, men kanske med rollpsel".
"Tror det går".
"Rollspel skulle gå till alla, man måste
känna varandra".
"Kanske bra att göra det för att de ska
lära känna varandra".
"Känns bra i grupp där man känner varandra".
Min observation av lektionen
Min observation av lektionen
De hade lätt att släppa loss och leva sig in i rollerna. Jag tycker att de genom skratt och skämt
använde uttryck som visade att de fått kunskap, tål att fundera på mer.
använde uttryck som visade att de fått kunskap, tål att fundera på mer.
No comments:
Post a Comment